Πως φτιάχνουμε βρεφικές κρεμούλες με φρούτα ή λαχανικά. Πληροφορίες για νέες μαμάδες

Εδώ θα δείτε βήμα βήμα πως θα φτιάξετε την πρώτη φρουτόκρεμα του παιδιού σας και την πρώτη του χορτόσουπα, αλλά και πληροφορίες για τις υπόλοιπες κρέμες και σούπες που θα τρώει στην πορεία. Παρακάτω θα δείτε φωτογραφίες και πληροφορίες για τα υλικά, τον χρόνο, την ποσότητα των κάθε υλικών και μερικές ιδέες για το τι μπορείτε να προσθέσετε για να φτιάξετε μία πεντανόστιμη κρεμούλα, για όταν θα αρχίσει να τρώει το απογευματινό του γεύμα.

ΦΡΟΥΤΟΚΡΕΜΑ

Τα πρώτο φρούτο που πρέπει να φάει το μωρό είναι μισό μήλο αλεσμένο. Θα το τρώει κάθε μέρα για τρεις μέρες. Αν δεν παρουσιάσει κάποια αλλεργία τότε στην κρέμα του θα πρέπει να προστεθεί και το δεύτερο φρούτο που είναι μισό αχλάδι όλα μαζί αλεσμένα. Πάλι για τρεις μέρες και αν δεν παρουσιάσει κάποια αλλεργία θα αρχίσει να τρώει και το τρίτο φρούτο που είναι μισή μπανάνα πάλι όλα μαζί αλεσμένα. Αυτή είναι η αρχική φρουτόκρεμα μέχρι να την συνηθίσει.






Η φρουτόκρεμα είναι εύκολη γιατί δεν χρειάζεται κάποια επεξεργασία. Πλένεις τα φρούτα, τα κόβεις στα δύο, τα καθαρίζεις από τις φλούδες και τα σπόρια και τα αλέθεις όλα μαζί. Το άλλο μισό των φρούτων θα τα κλείνετε με μία μεμβράνη για να μην μαυρίσουν και θα τα αποθηκεύετε στο ψυγείο.


Στην πορεία η μπανάνα θα πρέπει να αντικατασταθεί με άλλο φρούτο που να είναι εποχής. Πάλι θα γίνει η ίδια διαδικασία των τριών ημερών. Παρακάτω θα δείτε μία λίστα πια είναι τα φρούτα και τα λαχανικά εποχής.


Πατήστε πάνω για να ανοίξει και δεξί κλικ για να κάνετε αποθήκευση.

ΧΟΡΤΟΣΟΥΠΑ

Σε αντίθεση με την φρουτόκρεμα τα λαχανικά πρέπει να πλιθούν, να καθαριστούν, να κοπούν σε κομμάτια και να βραστούν για να μαλακώσουν.

Πρώτα θα πρέπει να δοκιμάσει τέσσερα ειδών λαχανικών μαζί. Στα λαχανικά δεν έχει φόβο για αλλεργίες αλλά και πάλι θέλει προσοχή. Αν παρουσιάσει κάποια αλλεργία θα πρέπει να ενημερώσετε τον παιδίατρο σας. Τα τέσσερα λαχανικά είναι μισή πατάτα, ένα μέτριο καρότο, μισή πράσινη κολοκύθα και ένα κλαράκι σέλινο.



Η σούπα θέλει 30 λεπτά για να γίνει σε καθαρό νερό χωρίς προσθήκη αλατιού. Τα σκληρά λαχανικά που θέλουν πολύ βράσιμο για να μαλακώσουν, όπως πατάτα, γλυκοπατάτα, κρεμμύδι κ.ο.κ. θα πρέπει να προστεθούν πρώτα στην σούπα για 15 λεπτά και τα λαχανικά που είναι πιο μαλακά όπως καρότο, κολοκύθα, κολοκυθάκι, σέλινο κ.ο.κ. θα πρέπει να προστεθούν στην συνέχεια μέσα στην σούπα και να βράσουν για άλλα 15 λεπτά. Σε 30 λεπτά θα έχετε μια σουπίτσα με λαχανικά που θα είναι έτοιμα ταυτόχρονα. Στο τέλος θα ρίξετε μέσα μια κουταλιά της σούπας λάδι και λίγο λεμόνι. Άλλοι τα προσθέτουν μέσα στο μπλέντερ. Ο καθένας την φτιάχνει όπως θέλει.





Το σέλινο στο τέλος μπορείτε να το αφαιρέσετε, δεν χρειάζεται να αλεστεί μαζί με τα λαχανικά.

Δεν είναι πάντα στάνταρ τα τέσσερα λαχανικά που γράφω παραπάνω γιατί μπορεί κάποια από αυτά να μην αρέσουν στο μωρό. Μην το ταΐζετε με το ζόρι αν δεν του αρέσει η σούπα γιατί μπορείτε να κάνετε διάφορες παραλλαγές μέχρι να βρείτε να λαχανικά που του αρέσουν. Πως θα καταλάβετε ότι δεν του αρέσουν; Απλά δεν θα ανοίγει το στόμα του.

Τα λαχανικά πρέπει να είναι πάντα εποχής. Δείτε παραπάνω την λίστα.





ΜΟΣΧΑΡΙ ΚΑΙ ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ

Στην συνέχεια όταν θα σας πει ο παιδίατρος πότε το μωρό είναι έτοιμο θα προσθέσετε το κρέας στην διατροφή του. Στην αρχή το μοσχάρι και μετά το κοτόπουλο. Πρώτα θα τρώει το μωρό μόνο 30 γρ. μοσχάρι και μετά από ένα με δύο μήνες θα τρώει 50 γρ. μοσχάρι. Το ίδιο ισχύει και για το κοτόπουλο.


Το μοσχάρι θέλει 2 ώρες βράσιμο και το κοτόπουλο 30 λεπτά βράσιμο εάν είναι στήθος σε κομμάτια και 1 ώρα βράσιμο εάν είναι μπούτι ολόκληρο, πάντα σε καθαρό νερό χωρίς προσθήκη αλατιού. Υπάρχουν δύο τρόποι ψησίματος. Παράδειγμα το μοσχάρι. 

  • Ο πρώτος τρόπος είναι να ψηθεί ένα κομμάτι κρέατος για 1 μιση ώρα και στην συνέχεια να προστεθούν τα σκληρά λαχανικά όπως η πατάτα για 15 λεπτά και μετά τα υπόλοιπα μαλακά λαχανικά για άλλα 15 λεπτά.  

  • Ο δεύτερος τρόπος είναι να ψηθούν από το βράδι δύο κομμάτια κρέατος και να τοποθετηθούν στο ψυγείο μαζί με τον ζωμό τους για δύο μέρες. Στο τσουκαλάκι θα πρέπει να μαγειρευτούν τα λαχανικά μαζί με τον μισό ζωμό, γιατί όλα τα θρεπτικά συστατικά είναι εκεί μέσα, και στο τέλος 15 λεπτά πριν τελειώσει να προστεθεί και το κρέας για να ζεσταθεί.

Είναι προτιμότερο τα λαχανικά που μαγειρεύονται να καταναλώνονται αμέσως και όχι να αποθηκεύονται στο ψυγείο γιατί χάνονται όλα τα θρεπτικά συστατικά τους. Μπορείτε εάν έχετε πολλά λαχανικά να τα καθαρίσετε και να τα κόψετε κομματάκια χωρίς να τα πλύνετε και να τα βάλετε στην κατάψυξη. Μετά να πιάνετε μόνο τα κομμάτια που χρειάζεστε και να τα πλένετε καλά.

Μπορείτε να δοκιμάζετε ένα καινούργιο λαχανικό κάθε μέρα ή ανά δύο μέρες μέχρι να τα δοκιμάσει όλα.

ΡΥΖΙ ΚΑΙ ΜΑΚΑΡΟΝΙ

Στην πορεία θα μπορείτε να προσθέσετε ρύζι και μακαρόνι στην σούπα του. Το ρύζι μπορείτε να το βάλετε μαζί με την πατάτα να μαγειρευτεί για μισή ώρα. Το μακαρόνι θέλει 10 λεπτά. Δηλαδή, να βράσετε την πατάτα για 15 λεπτά, τα υπόλοιπα λαχανικά για 5 λεπτά και να ρίξετε τα μακαρόνια να ψηθούν για άλλα 10 λεπτά. Και στα δύο η ποσότητα πρέπει να είναι λίγη περίπου μία χούφτα.


ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ ΚΡΕΜΑ ΜΕ ΤΡΑΧΑΝΑ

Μετά από το άλεσμα της χορτόσουπας μπορεί να σας μείνει λίγο ζωμός από το φαγητό του. Μην το πετάξετε. Πάντα να προσπαθήτε να το χρησιμοποιήσετε για απογευματινό γεύμα με διάφορους τρόπους γιατί έχει όλα τα θρεπτικά συστατικά από το κρέας και τα λαχανικά που έχουν βραστεί μέσα του. Θα ανάψετε το μάτι της κουζίνας σας στην πολύ δυνατή φωτιά και θα βάλετε πάνω τον ζωμό να χοχλάσει και όταν είναι έτοιμο θα ρίξετε μέσα ένα ποτηράκι του espresso τραχανά. Θα το ψήσετε για 2 λεπτά σε δυνατή φωτιά πάντα και θα το κλείσετε τελείως το μάτι. Μην το βγάλετε από πάνω απλά θα το αφήσετε να φουσκώσει σιγά σιγά. Οταν δείτε ότι είναι έτοιμο θα το αλέσετε. Εάν έχετε προσθέσει από πριν το λάδι και το λεμόνι τότε δεν χρειάζετε να προσθέσετε άλλο. Είναι πεντανόστιμο γεύμα για μικρούς και για μεγάλους. Σίγουρα θα ξετρελαθεί.








Ελπίζω το κείμενο να ήταν κατανοητό.

VOTE για την σελίδα

Σχόλια